Príručka pre prežitie maloobchodu vo veku online nakupovania

Aj tentokrát prinášame článok, ktorý je vhodnejší pre obchody. Snažíme sa však budovať vaše znalosti tak, aby ste chápali súčasné trendy a preto aj tento článok prispeje k vašej lepšej skúsenosti s nakupovaním. Navyše môžete zachrániť svoj obľúbený obchod na rohu tým, že im poradíte, ako si počínať v online veku, offerte condizionatori expert.

Predajný model kamenných predajní síce ešte nie je úplne mŕtvy, ale určite sa nedá povedať, že by prekvital. Vývoj a inovácie vo svete sú tak rýchle, že bežný kamenný obchod – kde sa zmenilo za posledných sto rokov len veľmi málo, už jednoducho nestíha. Mizne stále viac malých obchodov a konkurovať online gigantom dokážu už len veľké obchodné siete. A tak sa stáva, že ak navštívite akúkoľvek obchodnú ulicu, obchody sú veľmi podobné už nielen tovarom, ale aj ponúkanými značkami. Výhodou je, že keď vojdete do obchodu konkrétnej siete kdekoľvek vo svete, viete, čo tam nájdete. Nevýhodou je všetko ostatné.

Prijať realitu online sveta

Prvým krokom pre maloobchodné reťazce je jednoduché prijatie reality online nakupovania – a využívanie jeho slabých stránok v ich prospech. Nakupovanie v obchode je už zriedka nevyhnutnosťou; vaše nákupné preferencie sú len otázkou voľby. Malé kamenné obchody musia poznať svoju úlohu pri ovplyvňovaní tejto voľby zákazníka, ak si chcú udržať konkurenčné postavenie voči internetovému nákupu.

Najjednoduchším riešením je snažiť sa pracovať v tandeme s online nakupovaním, nie proti nemu. Maloobchodné predajne by mali profitovať zo svojej výnimočnosti – len tam si môže zákazník tovar vyskúšať, ohmatať (Umidificatore). Podstatné potom je, aby si tovar kúpil. A ak si ho kúpi online, nevadí – len nech si ho kúpi na stránke práve toho istého obchodu. Obchody nesmú zabúdať, že človek je tvor sociálny. Do obchodu ide aj preto, aby naňho boli predavači milí a zákazník má možnosť sa tak socializovať. Spomeňte si na to, až budú na vás predavači nepríjemní, neponúknu pomoc, alebo vás budú jednoducho ignorovať. Dotieravých predavačov nemá nikto rád a už vôbec nechceme, aby nám tovar vnucovali. Ale opačný extrém tiež nie je fajn. Nechceme sa cítiť v obchode sami.

Atmosféra v obchode

Prekvapivou informáciou pre vás, ako aj pre mnoho obchodov, môže byť informácia, že až 58 percent zákazníkov z generácie Z uprednostňuje nakupovanie v kamenných obchodoch. Internet je lákavé miesto a deje sa tu viac obchodov než ste si kedy vedeli predstaviť, ale stále viac ľudí dáva prednosť tradičnému obchodu. A môže to byť jeho atmosférou, ktorú online obchod nikdy mať nebude.

Obzvlášť hudba môže zohrávať zásadnú rolu. Až takmer 81 percent nakupujúcich súhlasí s tým, že zvuková scéna prináša zážitok z nakupovania. Približne 37 percent zákazníkov priznáva, že správna hudba a z toho vyplývajúca dobrá nálada ich dokáže motivovať k impulzívnym nákupom. Tu by sme radi uviedli výkričník – presne tomuto by ste sa mali vyvarovať. Ako sme uviedli v niekoľkých predchádzajúcich článkoch, vy chcete ušetriť, nie impulzívne nakupovať. Neznamená to, že máte v obchode nosiť protihlukové slúchadlá. Len sa občas zamyslite nad tým, či tovar skutočne potrebujete, alebo ide len o momentálne pocity.

Ak k príjemnému hudobnému prostrediu ponúkne obchod ešte aj občerstvenie, alebo nápoj, majú vás. Užite si to a držte stále na pamäti, prečo to obchod robí. Odmeňte ich, no nie príliš. Chcete usporiť.